Veelgestelde vragen

Hier worden de meest gestelde vragen over bestellingen beantwoord. Bekijk eerst of jouw vraag hier tussen staat, voordat je contact opneemt met de klantenservice.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen bij kleurlenzenwinkel.nl gaat erg gemakkelijk. Binnen een paar simpele stappen bepaal je zelf welke kleurlenzen je wilt hebben en hoe je wilt betalen.

  1. Bekijk het product dat je graag wilt hebben
  2. Klik op de oranje knop met de tekst Winkelmand om het product in je winkelmandje te plaatsen
  3. Als je meer producten wilt hebben kun je de bovenste twee stappen herhalen
  4. Als je alle producten in je winkelmandje hebt geplaatst kun je naar het winkelmandje gaan door rechtsboven op het totaalbedrag te klikken
  5. In je winkelmandje zie je een overzicht van alle producten en hoeveelheden. Het is mogelijk om hier nog aanpassingen te doen
  6. Klik op Doorgaan met afrekenen om naar de betaalpagina te gaan
  7. Op de betaalpagina kun je je adresgegevens invoeren en een account aanmaken
  8. Controleer goed je gegevens
  9. Vervolgens kun je aangeven hoe je wilt betalen, de meest populaire betaalmethoden worden geaccepteerd
  10. Het is tijd om af te rekenen. Wij zullen je pakketje zo snel mogelijk op jouw opgegeven adres bezorgen

Hoe weet ik zeker of mijn bestelling bij jullie is aangekomen?

Na het plaatsen van een bestelling krijg je direct een scherm te zien met de gegevens van je order. De bevestiging van je bestelling versturen wij ook nog eens per e-mail naar je toe. Soms komt het voor dat onze orderbevestiging in je spam folder terecht komt. Als laatste kun je de bestelling inclusief de status daarvan terugvinden je persoonlijke account. Als je nog steeds twijfelt kun je altijd contact met onze klantenservice opnemen.

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen bevestigingsmail ontvangen

Het komt wel eens voor dat de orderbevestiging en verzendbevestiging in de spam folder terecht komen. Controleer altijd even de spam folder van je mailbox. Als je het e-mailbericht nog steeds niet kunt vinden kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Afrekenen

Met welke betaalmethoden kan ik mijn bestelling betalen?

Het is mogelijk om met veel verschillende manieren te betalen. De ondersteunde betaalmethode zijn op dit moment: iDEAL, Bancontact / Mister Cash, SOFORT Banking en directe bankoverschrijving.

Waarom wordt mijn betaling overgemaakt naar Mollie?

Mollie is een Nederlandse betalingsprovider die gespecialiseerd is in online betalingen. Zij zorgen ervoor dat het proces veilig blijft en houden hun systemen up-to-date. Wij hebben de online betalingen uitbesteed aan Mollie, omdat zij simpel gezegd hier meer vanaf weten. Zo zijn wij verzekerd van veilige betalingen voor onze klanten en verloopt ons betalingsproces vlekkeloos. Mollie laat direct weten als wij een betaling hebben ontvangen, zodat wij jouw pakketje in orde kunnen maken.

Hoelang duur het verwerken van een betaling?

Alle betalingen worden tegenwoordig direct verwerkt, behalve bankoverschrijvingen. Als je kiest voor bankoverschrijving duurt het ongeveer 2-3 werkdagen, voordat wij je betaling kunnen verwerken.

Verzendkosten en levering

Naar welke landen levert kleurlenzenwinkel.nl?

Ons systeem is ingericht om te kunnen leveren naar Nederland en België. Op verzoek kunnen wij ook leveren naar andere Europese landen, neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Wat zijn de verzendkosten die kleurlenzenwinkel.nl hanteert?

Alle genoemde prijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden in het winkelmandje berekend en bedragen €2,95 voor een bestelling onder de €50 naar Nederland. Vanaf €50 vervallen de verzendkosten en kun je gratis binnen Nederland je producten verzenden.

Naar België wordt standaard €6,95 aan verzendkosten gerekend ongeacht het bestelbedrag.

Past mijn bestelling door de brievenbus?

Het ligt er natuurlijk aan wat je besteld. Wij verpakken de kleurlenzen in speciale dozen die door de brievenbus passen. Uiteraard zit hier een limiet aan, tot 4 paar lenzen past door de brievenbus. Bij meer dan vier paar of bestellingen met lenzenvloeistof moet de pakket in ontvangst genomen worden.

Wordt mijn bestelling verzekerd inclusief Track and Trace nummer verstuurd?

Alle bestellingen worden door onze partner DHL met Track and Trace nummer verstuurd, zodat wij alle pakketten in de gaten kunnen houden. De Track and Trace nummer kun je via de klantenservice opvragen en wordt niet standaard meegestuurd.  

Wat is de levertijd van kleurlenzenwinkel.nl?

Wij zorgen ervoor dat alle bestellingen die op werkdagen voor 19:00 zijn geplaatst, dezelfde dag nog ons magazijn verlaten. Dit houdt in dat de bestelling binnen 24 uur bij jou thuis wordt aangeboden als je in Nederland woont, en binnen 48 uur als je in België woont. Tijdens drukkere periodes, zoals Halloween of carnaval, kan het voorkomen dat een bestelling iets langer duurt. Zorg ervoor dat je tijdens feestdagen ruim op tijd je bestelling plaatst.

Op zaterdag en zondag worden er geen pakketten verstuurd. Bekijk onderstaand schema voor de geschatte levertijden voor Nederland en België:

Bestelling geplaatst op: Levering Nederland Levering België
Maandag voor 19:00 Dinsdag Woensdag
Dinsdag voor 19:00 Woensdag Donderdag
Woensdag voor 19:00 Donderdag Vrijdag
Donderdag voor 19:00 Vrijdag Zaterdag
Vrijdag voor 19:00 Zaterdag Maandag
Zaterdag Dinsdag Woensdag
Zondag Dinsdag Woensdag

Neem direct contact op met de klantenservice als je bestelling langer dan vijf dagen duurt.

Annuleren en retourneren

Ik wil mijn bestelling annuleren

Zodra je bestelling is betaald zorgt ons systeem automatisch dat jouw pakketje zo snel mogelijk bij jou thuis komt. Het is daardoor niet altijd mogelijk om je bestelling te annuleren. Neem zo snel mogelijk na betaling contact op met de klantenservice en geef aan dat je je bestelling wilt annuleren. Ons team gaat voor jou kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik wil mijn bestelling retourneren

Het is mogelijk om uw bestelling binnen 14 dagen retour te sturen. Producten die zijn opengemaakt of gedragen kunnen niet retour worden gestuurd. Om zo snel mogelijk je geld terug te krijgen raden wij je aan om de volgende stappen te ondernemen:

  1. Stuur ons een e-mailbericht met het ordernummer en de producten die je wilt retourneren
  2. Vul het retourformulier in en plaats deze met de producten het pakket
  3. Stuur het pakket retour naar ons retouradres

Wat is jullie retouradres?

Het retouradres is:

Retouren KleurlenzenWinkel.nl
Teugseweg 5
7418 AM Deventer

Wanneer wordt mijn geld teruggestort?

Nadat wij de geretourneerde producten hebben ontvangen en hebben goedgekeurd storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug.